Ondernemers

Als het goed gaat met de lokale ondernemers, dan gaat het goed met onze inwoners. Verschillende sectoren zijn hard geraakt door de Coronacrisis die nu hopelijk op zijn einde loopt. De gemeente moet ondernemerschap stimuleren en faciliteren. In Eersel zijn we gewend aan goede samenwerking en dat moet zo blijven.

·         Door ondernemers de ruimte te geven en minder regels op te leggen, stimuleert de gemeente een gezonde lokale economie en meer banen.

·         (Corona)regels worden verstandig toegepast vanuit het uitgangspunt: samen kijken naar wat wél mogelijk is binnen de landelijke regels of richtlijnen.

·         De gemeente geeft opdrachten zoveel mogelijk aan lokale ondernemers binnen de mogelijkheden van de wet.

·         VVD Eersel wil dat er bij de gemeente één loket is waar ondernemers terecht kunnen voor al hun vragen, vergunningen en schuldhulpverlening.

·         VVD Eersel wil dat er ook één loket is voor stichtingen en verenigingen die evenementen organiseren. Zij zijn namelijk het cement van de samenleving. Evenementenbeleid moet uitnodigend zijn, de gemeente is oplossingsgericht.

·         VVD Eersel is voor een ruimhartig terrasbeleid. Ondernemers mogen functies combineren: bijvoorbeeld een bakker die koffie en taart aanbiedt. Zij zijn zelf verantwoordelijk voor afstemming met hun directe omgeving; de kracht ligt er juist in dat ieder elkaar versterkt.

·         VVD Eersel wil ondernemers ook fysiek de ruimte bieden. We onderzoeken de mogelijkheden voor KBP2. Daarin zijn wij creatief, dus eigenlijk spreken we van KPB2.0