Speerpunten

1. Woningbouw: een passend woningaanbod voor iedereen. Te bereiken door het bouwen van minimaal 175 woningen per jaar. Gericht op de doelgroepen, verspreid over alle kernen, de nadruk op het middensegment van huur en koop.

2. Voorzieningen op orde: een avondopenstelling van de milieustraat, de dokterspost en/of apotheek in het weekend terug in de gemeente, de gemeente digitaal bereikbaar, pinautomaten verdwijnen niet uit de kernen, nieuwbouw van het Rythovius-college. Eersel blijft in de toekomst aantrekkelijk voor gezinnen.

3.Levendigheid: de samenleving steunt op verenigingen, wij moeten hen ondersteunen. Investeer in sportvoorzieningen, een nieuw zwembad, goede voorzieningen in elke kern. Verenigingen moeten gebruik kunnen maken van gemeenschapshuizen; (vrijwilligers van) verenigingen moeten zich kunnen richten op hun activiteiten.

4.Toerisme en vrijetijd: inwoners en bezoekers genieten van onze mooie omgeving, gezelligheid en gastvrijheid. Het E3-strand wordt nu onderbenut; VVD Eersel zal meewerken om hier een hoogwaardige voorziening te realiseren. zoals bijvoorbeeld een luxe hotel met vergadermogelijkheden. Investeer in wat mensen zo trekt in ons buitengebied, zoals de ambitie om 400.000 bomen te planten. De mooie natuur, het landschap en het uitzicht moet kunnen worden beleefd.

5.Bereikbaarheid; aansluiting op de wereldregio vraagt oplossingen; bijvoorbeeld (snel)fietspaden en een fietsbrug tussen het busstation en het E3-strand. Ook wil VVD Eersel een centraal gelegen OV-knooppunt als verbinding naar het stedelijk gebied, het vliegveld en station Eindhoven. Als dit met een dorpse uitstraling wordt ingepast in het landschap geeft dit veel gemak en laat het sluipverkeer afnemen. Wegen en fietspaden zijn veilig, vooral ook de schoolroutes binnen de bebouwde kom