Boerenbedrijf

Als boeren blijven ondernemen en innoveren, leveren ze een waardevolle bijdrage aan onze economie, met minder nadelen voor na-tuur en milieu.

·       Om een florerende agrarische sector te behouden, is het belangrijk dat boeren niet onnodig gehinderd worden, maar dat afspraken duidelijk zijn en worden nageleefd. Wij geven de ruimte om grond en de bedrijfsvoering divers en modern in te richten, met daarbij aandacht voor de volksgezondheid.

·       Onze natuur draagt bij aan ons welzijn. Daarom blijven we ons inspannen voor herstel en behoud van de natuur, realistisch natuurbeleid en de versterking van biodiversiteit, maar ook voor ontsluiting ervan: groen genieten.  Deze balans is van belang voor duurzame economie.

·       Wij stimuleren een duurzame veehouderij. Gebruik van duurzame energiebronnen, zoals aardwarmte en duurzame energiebronnen zullen wij kritisch beschouwen. Draagvlak en een goede balans tussen de belangen van de omgeving en de ondernemer zijn hierbij van groot belang.