· Brieven en formulieren van de
gemeente zijn voor iedereen begrijpelijk. Dat moet dus beter!
· Wij vinden het normaal dat de
gemeente de telefoon opneemt wanneer je belt met een vraag en er alles aan doet
om je goed te helpen.
· De digitale dienstverlening van de
gemeente is van goede kwaliteit. Je kunt zaken zoveel mogelijk vanuit huis
regelen; ook afspraken via Teams zijn daarbij mogelijk. We starten met het
thuisbezorgen van producten, zoals paspoorten. Ook kun je via WhatsApp vragen
aan het gemeenteloket stellen en betalen met de mobiele telefoon.
· Het gemeentehuis is fysiek
bereikbaar en kent openingstijden buiten kantoortijden voor zaken die je niet
digitaal kunt regelen. Bij vragen is het altijd mogelijk om een mens te spreken
in plaats van een computer.
· De gemeente zorgt ervoor dat ICT
volledig “up to date” is, zodat privacygevoelige informatie van inwoners
beschermd is tegen digitale hacks en cyberaanvallen.
· Een transparante overheid vinden
wij belangrijk. De gemeente informeert inwoners over gegevens die belangrijk
zijn om een oordeel te kunnen vormen over het lokaal bestuur, zoals de
besteding van subsidies.
· De gemeente werkt samen met andere
overheden om digitale criminaliteit zoals identiteitsfraude tegen te gaan of te
bestraffen.
· De wereld houdt niet op bij de
gemeentegrens. De gemeente werkt slim samen met collega’s in de omgeving als
dit leidt tot betere oplossingen voor bereikbaarheid, regionale werkgelegenheid
of woningbouw. De VVD heeft een verbinding met collega fracties in de
Kempengemeenten en kan door dit Kempen netwerk slagvaardiger te werk gaan.