Service

De gemeente is er om problemen op te lossen. Het belang van de inwoners staat altijd voorop. Met eenvoudige formulieren, helder taalgebruik en overzichtelijke regels helpen we alle inwoners en ondernemers vooruit.

·        Brieven en formulieren van de gemeente zijn voor iedereen begrijpelijk. Dat moet dus beter!

 

·       Wij vinden het normaal dat de gemeente de telefoon opneemt wanneer je belt met een vraag en er alles aan doet om je goed te helpen.

 

·       De digitale dienstverlening van de gemeente is van goede kwaliteit. Je kunt zaken zoveel mogelijk vanuit huis regelen; ook afspraken via Teams zijn daarbij mogelijk. We starten met het thuisbezorgen van producten, zoals paspoorten. Ook kun je via WhatsApp vragen aan het gemeenteloket stellen en betalen met de mobiele telefoon.

 

·       Het gemeentehuis is fysiek bereikbaar en kent openingstijden buiten kantoortijden voor zaken die je niet digitaal kunt regelen. Bij vragen is het altijd mogelijk om een mens te spreken in plaats van een computer.

 

·       De gemeente zorgt ervoor dat ICT volledig “up to date” is, zodat privacygevoelige informatie van inwoners beschermd is tegen digitale hacks en cyberaanvallen.

 

·       Een transparante overheid vinden wij belangrijk. De gemeente informeert inwoners over gegevens die belangrijk zijn om een oordeel te kunnen vormen over het lokaal bestuur, zoals de besteding van subsidies.

 

·       De gemeente werkt samen met andere overheden om digitale criminaliteit zoals identiteitsfraude tegen te gaan of te bestraffen.

 

·       De wereld houdt niet op bij de gemeentegrens. De gemeente werkt slim samen met collega’s in de omgeving als dit leidt tot betere oplossingen voor bereikbaarheid, regionale werkgelegenheid of woningbouw. De VVD heeft een verbinding met collega fracties in de Kempengemeenten en kan door dit Kempen netwerk slagvaardiger te werk gaan.